2008-01-07

Stark kikärtsgryta

* 1 burk kikärtor, sköljda
* gul lök, finhackad
* aubergine
* vitkål
* majs
* champinjoner, i kvartar
* 2 milda peperoni, skivade
* Chili- & garlic sauce
* krossade tomater
* vatten & 1/2 buljongtärning
* svartpeppar och Spicy mineralsalt

Fräs löken medan du hackar aubergine och vitkål. Tillsätt Aubergine och vitkål nån minut och tillsätt sedan champinjonerna. Låt fräsa ytterligare 5 minuter och tillsätt majs, peperoni, kikärtor, krossade tomater, chili- & garlic sauce och buljong. Späd med vatten om det behövs. Låt puttra 5-10 minuter och servera sen med osötat helkornsbröd.

2 kommentarer:

Eva sa...

Hej Jenny! Grytan låter god och jag tycker dian nyårslöften är superambitiösa. Det där med veckoplanera brukar jag och syrran diskutera. Hon fixar det alltid, jag börjar bra, men lägger av redan på onsdan. Jag blir altid sugen på något annat än det som står på matsedeln. Men jag hoppas du lyckas!

Jassu sa...

Hejsan...
Jeps, jag menade spiskummin då jag skrev kummin...
Lycka till med grytan!