2008-01-12

Dagens och gårdagen

Lördag 12/1

Förkylningen tog en sväng till det värre. Det verkar inte bli nått gym imorgon. ;-( Utan pengar är jag också... depp depp..

Frukost: -

Lunch: Rester. Lök, squash, kikärtor och soltorkade tomater stekt i olja och spiskummin, rostad aubergine i tomat (konserv). En knäckebröd-macka med kokt ägg och böcklingpastej

Mellanmål: 1/2 helkornsbröd m. aubergine i tomat (konserv), 1/2 glas sojamjölk

Middag: Linssoppa med stark curry, potatis, morötter, lök, vitkål och kikärtor.
Jag hettade upp olja och stark curry och stekte därefter lök och vitkål i det. Sen i med tärnad potatis, morötter i slantar, ganska mycket röda linser och en buljongtärning. Jag hällde på vatten och lät koka under lock tills linserna var mosiga. Då tillsatte jag lite kikärtor från konserv. Smakade av och kryddade lite mer gurkmeja, vanlig curry (inte den starka) och salt.

Mellanmål: 50 g mörk apelsin choklad (rättvise- och kravmärkt), lite vit choklad


Fredag 11/1

Började känna mig friskare. Var och tog sista sprutan i vaccineringen mot hepatit a+b (som min arbetsgivare Parkförvaltningen delvis står för eftersom det finns en liten risk med att stoppa ner händerna i rabatter i parker.. en kollega stack sig på en spruta säsongen innan). Sen åkte jag och Joel till Luleå för fix kring årskonferensen. Så varken lunch eller middag intogs hemma. Jag fick fruktansvärt ont i magen efter pizzan. Vet inte om det beror på fettet, osten, gluten eller mängden mat. Eller lite av varje.

Frukost: Rostat helkornsbröd med ägg och böcklingpastej

Lunch: MAX's GI-mål (grovt bröd, bönsallad med örtvinägrette, mineralvatten) men med vegetarisk burgare

Middag: Pizza med tonfisk, räkor, champinjoner och gröna oliver

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där linssoppreceptet snor jag ;)
Tack för utmaningen, förresten! Ska fnula lite på det och uppdatera ikväll!