2008-01-10

Dagens

Frukost: -
Lunch: Rester från gårdagens lunch
Mellanmål1: Liten äppelkaka m. vaniljsås (från Findus Kökets Utvalda)
Middag: Grönsakswok med quorn och superkryddor

Jag kände för någonting riktigt starkt som kanske dessutom stärker mitt stackars immunförsvar. Och vad passar då bättre än ingefära och gurkmeja?

Jag hettade upp rapsolja i en stekpanna tillsammans med torkad ingefära, gurkmeja och lite chayenne. Sen slängde jag i frysta wokgrönsaker, okra och quornbitar (allt tinat i mikron) och tillsatte kikärtor, lite sambal och en skvätt chili-& garlic sauce (ny favorit!). Samtigt rostade jag pumpafrön med lite salt i en annan stekpanna, som jag strödde över woken när den var klar.

Starkt, väldoftande och gott.. efter att jag petat bort okran som visade sig vara vaninnigt slemmig inuti (?!)


















Mellanmål2: Rostade pumpafrön, grönt kamomillte med ingefära och citron
Mellanmål3: Osötat helkornsbröd med smör, ägg och böcklingpastej, grönt citronte

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!Jag började träna gym förra året i mars, har sedan dess gått ner 5 kg, nu har jag kommit igån på allvar igen och ska träna 3-5 gånger i veckan. är SÅ skönt. håller på att sluta röka med, så måste sysselsätta mig emd något. hade fruktansvärd träningsvärk idag, men gick o tränade endå o det gick över, men atar att jag knappt kommer kunan gå i morgon :P men ska man gå ner 10 kg på 5 veckor så får man ligga i :) ja, försök att komma igårn med träningen så fort du kan,d et är ju sååå kul, men seil at vara riktigt frisk innan, annars blir det bara påfrestande för kroppen. kram J

Emma sa...

Jag har utmanat dig på min blogg ! :)