2008-01-09

Dagens

Fortfarande sjuk, men jag tror att det lättar lite. Jag känner mig inte febrig längre - istället har hostan kommit som ett brev på posten. Jag har inhandlat te idag, det började bli lite tomt på den fronten. Det blev Friggs gröna te med kamomill, ingefära och citron och Twinings Green Tea Selection med fyra olika gröna teer.

Dessutom köpte jag Equale mörk apelsinchoklad för att jag tycker synd om mig själv som sitter hemma och är sjuk ;) Hälsomässigt är det definitivt en bättre att den är mörk och innehåller mindre socker än vanlig choklad är en vanlig chokladkaka och att jag förstår hela innehållsförteckningen -> inga konstiga tillsatser. Dessutom är den krav- och rättvisemärkt! Perfekt.


Frukost: -

Lunch: Fullkornspasta med stark tonfisksås, rester av gårdagens sallad


Jag stekte lök, aubergine, champinjoner och squash. Sen i med majs (jag har fortfarande kvar från häromdagen då jag öppnade en konserv som aldrig verkar ta slut), en burk tonfisk, lite krossade tomater (också rester), en stor svkätt chili- & garlic sauce och sen spädde jag med sojagrädde. Kryddade med svartpeppar, spicy mineralsalt och Santa Maria kryddkvarnen Chili explosion.




Middag: Rödgrön äggröra, 1/2 osötat helkornsbröd m. tartex oliv

Jag stekte lök, aubergine, champinjoner, gröna wokgrönsaker, röd paprika, tomat och en vitlöksklyfta. Kryddade med svartpeppar och salt och slog på två lättvispade ägg. Ingen vacker syn, men gott var det i alla fall.



Mellanmål1: Grönt te med kamomill, citron och ingefära, 50 g mörk apelsinchoklad
Mellanmål2: Grönt te med äppel

Inga kommentarer: