2007-10-19

Träningsenergi

Idag riktigt spratt det i hela kroppen av energi, trots min tokiga jobbvecka. Så ikväll var jag på gymmet för första gången på en vecka. SKÖNT! En fredagkväll är det heller inte så mycket folk där, så man kan träna ganska ostört.

Vanligtvis brukar jag värma upp med 10 minuter på löpbandet då jag springer och går i rask takt om vartannat. Jag hade som mål att springa 15 minuter istället för mina vanliga 10 minuter (plus 5 minuter mitt i styrketräningen). Och det gjorde jag.

På 15 minuter sprang jag 2,3 km och förbrännde 156 kcal. Senare, när jag gått igenom halva styrkeprogrammet sprang jag ytterligare 1,5 km på 10 minuter och brände 100 kcal.

Rent styrkemässigt tycker jag att det är sällan jag känner att jag kommer framåt. De senaste gångerna har jag i alla fall kännt att armarna definitivt har blivit starkare. Och tur är väl det, jag har haft världens klenaste armar! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det låter härligt med bra träningsenergi =)

Anonym sa...

Jodå, jag vet att det är den allmäna uppfattningen om fett men jag är inte lika tvärsäker på att den stämmer. Läser allt oftare sådant här: http://www.fatlies.net/summury/
En gång var ju världen platt och den som sade annorlunda skulle helst stenas till döds, det kan tydligen vara lika svårt numera med avvikande åsikter. :-D

JAG vet inte vad som stämmer, jag vet bara att det är en sjujäkla skillnad på hur jag mår nu efter 10 månader på en kost med mycket protein och ganska hög andel mättat fett och inga snabba kolhydrater. Tiden får visa vad som är rät... :-)

Anonym sa...

Jag önskar att jag hade gjort en kólesterolmätning innan men jag hade ju ingen aning om att det faktiskt skulle fungera den här gången... :-) men min mor som ätit precis som jag gör nu i närmare tre år nu har sänkt sina värden! :-D

Gunni sa...

Jeg springer bara för 5 minuter!

Anonym sa...

... en gang i vocekn!