2007-10-13

Vatten, vatten, bara vanligt vatten...

Vatten

H2O – vätedioxid
water – agua – voda – wasser – vesi

Jag dricker alldeles för lite vatten. Jag har många gånger försökt få mig själv att dricka kring 1,5 – 2 liter om dagen för att se om jag mår bättre. Förutom det uppenbara med att man undviker att bli uttorkad så är vatten också utrensande och för ut slaggprodukter ur kroppen. Hyn blir renare och klarare och man blir piggare. Det är tesen som jag ska prova.

Det är inte det att jag dricker läsk eller mjölk istället, utan jag dricker nästan alltid bara vatten eller mineralvatten. Men det blir inte i nog stora mängder. Kanske bara ett glas till varje mål och sen i princip inget mer.


För att få variation på vattnet kan man tillsätta;

· Citron/lime/apelsin (skrubba skalet ordentligt, och skär i skivor och häll i lite extra saft)
· Gurka (skala och skär i skivor)
· Ingefära (skala och skär i skivor. Jag ska prova att riva, låta dra i vattnet och sen sila)

Har någon bra tips på annat man kan smaksätta vattnet med?

1 kommentar:

Becky Ly sa...

Haha, sökte på vatten i google bilder och kom hit. Var bara tvungen att kommentera att det heter diväteoxid =)