2007-12-30

Jag brukar inte avge nyårslöften. Men ett nytt år är i alla fall en nystart, och det måste man ju göra något vettigt av.

* Jag ska bli flitigare med mina "dagens", där jag inte bara ska skriva vad jag har ätit, utan hur mycket/lite jag har tränat och min vikt/fettprocent. Det är inte för att jag tror att ni bryr er om ett hekto hit eller dit, men det tvingar mig att skärpa till mig.

* Jag ska dessutom börja om att veckoplanera min mat, dels för plånbokens skull men också för att ha koll på vad jag får i mig.

* Jag ska använda mig mer av mina underbara kokböcker. Till att börja med ska min mat planeras utifrån Maten som stärker ditt immunförsvar av Kirsten Hartvig.

* Sen finns det väl mer abstrakta, men viktiga, saker att ta itu med under året.. Som att komma på vad jag vill plugga till, hitta nått att sysselsätta / försörja mig på tills våren när jag börjar jobba på Kultur & Fritid som vanligt om allt går väl.

5 kommentarer:

Karin sa...

Kul att du gillar tips-idén! Jag hoppas att tipsen ska komma till nytta :) Vilken trevlig blogg du har! Precis i min smak. Jag är återkommande, helt klart. Gott nytt år!

Emma sa...

Jag gillar din första punkt, där du skriver ned vad du äter. Moa (moamittilivet) gör det ibland och jag tycker det är väldigt intressant att läsa så det blir nog det här med!

SJälvklart gör det ingenting att du skriver långa inlägg! Blir bara glad, det var ett bra tips förresten. Skriver ett inlägg när jag har provat!

Gott nytt år! :)

Emma sa...

Jag pluggar hotell och värdskap :)

Anjelica sa...

Det är jäkligt vettigt att ha koll på mat och träning sådär. Nu är du mitt goda föredöme! (bara för att öka pressen lite, haha).
Ska försöka få ordning på mitt bloggande nu. Har uppdaterat idag :)

Anonym sa...

Gott nytt år!!