2007-12-30

Grova plättar med keso och rivna morötter [2]




6 dl mjölk
3 ägg
1 dl siktat dinkelmjöl
1 dl rågsikt
0,5 dl vetegroddar
0,5 dl hirsflingor
1,5 msk krossat linfrö
salt

Vispa mjöl, groddar och flingor med salt och 3 dl mjölk till en smidig smet. Vispa ner äggen, ett och ett. Vispa sedan i resten av mjölken och grädda på medelhög värme.

Serverades med grovrivna morötter och Keso Grillad paprika. Personligen gillar jag Fetaost-oliv bättre. Nästa gång ska jag prova Keso Lök, det blir nog bra.

Vid det här laget behöver jag nog inte säga att jag inte kommer överrens med min kamera. Jag har tappat bort instruktionerna (en Konica Minolta Dimage G5300 om någon råkar ha ett ex över) och har väl råkat komma åt någon knapp som har gjort skärpan jättedålig. Och jag har försök allt möjligt, men problemet består (eller ersätts med något problem med fokusen eller ljuset). Vilken TUR att man är ett sånt tekniksnille..

Inga kommentarer: