2007-12-22

Julstädning av köket

Julstädningen av köket blev mer än städning. Jag köpte en massa plast- och glasburkar på Ö&B för att slippa ha öppna förpackningar. Det känns mycket fräschare. Dock har jag inte hittat några bra etiketter än, så istället har jag post-it-lappar som talar om vad det är och bäst-före-datum.

Skafferi



Dinkelpasta & fullkornsris



Kokböckerna i ordning åtminstone [ignorera hyllorna över o under..]



Kryddhyllan. Småburkarna från IKEA innehåller stark curry, harissa, 7 libanesiska kryddor och Vilda idéer (bl.a. rosépeppar, chili & dragon)

3 kommentarer:

E-S sa...

Oj, vilken fantastisk ordning du har i din kryddhylla! Min ser ut som en krigszon... ;)

Anjelica sa...

Hey, du har inte den rutiga vegetariska kokboken i din hylla! Månne du har den någon annanstans? Annars är den ett hett tips på "basböcker" :D

Anjelica sa...

Men den rutiga sticker liksom ut eftersom det är massor av andra saker än recept i den. Hade den gamla rutiga vegetariska från 80-talet först, där stod det t.ex. om hur man fastar. Nyutgåvan har med en massa bra om näringslära, groddning, torkning, mjölksyrning, göra egna téer, och info om olika växter, ingredienser och köksredskap. Plus recept såklart.
Ska kolla in World Food Cafe! :D

Tack för tipset btw! Kollade mitt konto nu. Än så länge har ingen dragit något för bollen, men jag ska vara lite uppmärksam.