2007-11-25

Öjeby julmarknad


I helgen är det julmarknad i Öjebyns kyrkby (ett stenkast från våran lägenhet). Förutom mössor, vantar, julpynt och annat vackert hantverk finns även diverse ätbart.

Min borsjtj och dagens nybakat bröd (med bovetegröt, pumpakärnor och morötter i) och en uppsjö av fika bjöds det på i mammas älskade kyrkstuga.

Själv inhandlade jag bara ätbara saker, jag har inte råd att köpa bestående hantverk.. Kanske till nästa jul. Kardemummaskorpor, solroscrisp och rökt forell med senapsröra blev dagens fångst.





Fler bilder

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad mysigt det ser ut! Jag älskar julmarknader.

Tofun köpter jag färdg, finns i många fina smaker, men den är säkert ännu godare att marinera själv.

Emma sa...

Åh, vad mysigt det ser ut. Vi hade tyvärr ingen snö på våran marknad :(.