2007-11-29

Currygryta med fisk och kikärtor

Dagens middag blev "man-tager-vad-man-hafver"-mat. Jag har just betalat månadens räkningar, vilket kommer resultera i en del trixande på utgiftssidan resten av månaden. Helt enkelt kommer det att bli mer av tokiga hopkok från skafferiets och frysens alla vrår..

Det här blev en mycket lyckad chansning. Så nästa gång gör jag den med flit ;)

*gul lök
* aubergine
* zucchini
* fisk (lite lax, sej och torsk)
* gröna wokgrönsaker
* fryst spenat
* tomat
* kikärtor
* stark curry
*olivolja till stekning
* mellangrädde
* salt

Jag hettade upp oljan och fräste sen en rågad tesked stark curry (som jag köpte i Turkiet) några sekunder. Sen stekte jag lök och aubergine i kryddoljan och efter någon minut tillsatte jag fisken och zucchini. När den började bli genomstekt satte jag i wokgrönsakerna, spenaten, tomaten och kikärtorna och tillsatte lite mer curry. Sen hällde jag på grädden och kryddade med ännu mer curry. Till det åt jag fullkornsris.





* Det var MYCKET godare ut än vad bilden ger sken av.

Inga kommentarer: