2007-01-18

Nyårmaten

På nyår hade jag och Joel en lite fest. Det var inte så mycket folk, men jävligt kul ändå. Tack ni som kom!

Hur som haver, jag tänkte dela med mig av det ynkliga buffé som serverades. En del var taget från Tasteline.


Grön ärthummus med mynta och citron
Ingen personlig favorit, men folk verkade tycka om den. I vilket fall var det härligt illgrön och gjorde sig bra som färgklick på bodet.

Persisk kidneybönsallad
Den var supergod! Jag bytte ut lite av majonäsen mot kesella så den blev lite fräschare. Jag fuskade och använde burkbönor, så den gick jättesnabbt att göra.

Tabbouleh med ruccola
Koka bulgur enligt anvisningar på paketet. När det har kallnat, blanda med diverse grönsaker (jag använde olikfärgare paprikor, tomat utan den vattniga mitten och ruccolasallad och hackad koriander). Gör en citronette på pressad citron, olivolja, salt och peppar.

2 kommentarer:

Vi hatar sa...

Jag är lite osäker på det här med bondskan, men recepten is the shit! (i positiv bemärkelse!)

Jenny Grannas sa...

det är bara för att du inte förstår!