2007-09-16

Dags att ta sig i kragen..

.. få tummen ur arslet, få arslet ur vagnen och så vidare. Igår stod vågen på min varning-varning-varning-vikt. Så nu är det slut på mikromat, fika och annat som jag av lathet och tidsbrist stoppat i mig när blodsockret dykt.


Jag har gjort en veckomeny med mat med lågt GI mycket grönt. Imorron kommer dessutom några böcker jag beställt, däribland en kokbok som heter Med mer grönt så jag får lite inspiration på tillbehör med grönsaker istället för pasta och ris.
Jag kommer att publicera vad mina veckomenyer, i omgångar.


Lunch: Omelett med 2 ägg, lätt sojagrädde, aubergine, lök, potatis, tomat, mager ost och sallad, oliver och färskpressad äppeljuice.

Middag: Fisktagine med gröna oliver från Marocko som måste ha varit bland det godaste jag ätit!




1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till det sunda beslutet :)