2007-08-25

Omodernt och utan överraskningar

Vi orkade inte laga nån mat idag, men pizza var inte riktigt det vi var sugna på. Så vi kollade upp Paltzerians öppettider och meny på internet. Jag blev glatt överraskad när jag såg att de skulle ha färsk pasta. Inte en dag för tidigt att de hittar på något nytt!

Så tro att jag var lite besviken när vi kom dit och de säger "nej, nej, det där är en gammal meny!" Jag vet inte om jag ens ska tro det. Inte en enda gång som jag har varit dit har det funnits pasta eller något annat än paltmenyn (som dessutom bara består av typ häften av vad som fanns tidigare) och en dötråkig a' la carte. Sen är hela stället alldeles grått och ser ut som en nedgången matsal. Jag tog det enda på paltmenyn som jag kan äta, "vegetarisk paltsymfoni med groddar och keso". Som att den någonsin serverats med groddar..

Givetvis kommer det fortfarande dit turister som är nyfikna på vår kära potatisklump, men lite fantasi och matglädje skulle väl för f*n inte skada!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, tack för kommentaren! Som du säger har jag också märkt att planeringen är jätteviktig, kanske viktigare än själva dieten! Vi får se hur det går, men det känns bra...

Vilken bra blogg du har, med massa härliga recept! Hit kommer jag nog tillbaka :)